Kapitał społeczno-ekonomiczny uczniów
z prywatnych szkół podstawowych
Anna Mazurowska-Domeracka, mazurowska.a@gmail.com
Uniwersytet im. A. Mickiewicza
Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest zwrócenie uwagi na społeczność klientów prywatnych szkół podstawowych. Niepubliczne szkoły podstawowe w wyniku rekrutacji tworzą specyfi czne środowiska o wysokim poziomie kapitału społeczno- ekonomicznego, nastawione w dalszej perspektywie na sukces edukacyjny uczniów.
Słowa kluczowe: kapitał społeczno-ekonomiczny, szkoły prywatne, klasy średnie, kształcenie niepubliczne
Capital socio-economic students from private primary schools
Abstract
The aim of this article is to draw the attention of the customer community to private primary schools. Non-public primary schools establish as a result of the recruitment specific environments with a high level of socio-economic capital and an expectation of educational success of students in a long-term perspective.
Key words: socio-economic capital, private schools, the middle classes, non-public education
DOI: 10.15503/onis2014-352-356